Monday, May 2, 2011

Bila Aku Ada, Jika Aku Tiada




Terkapai-kapai aku dalam terang
Mencari sinarnya jatuh di dasar laut
Entah apa yang tertinggal di dasar sanubari kini

Meraba-raba aku dalam celik
Menggengam bara layu dalam kelam
Tunjukkanlah hatiku rasa yang sebenar

Usah dibiarkanku lemas dalam lipatan
Meronta-ronta pilu berteman syahdu
Bergelumang indah dengan sejuta persoalan

Kini hatiku bimbang merunsing
Apakah yang dirasa kini palsu atau dusta
Buat dirimu aku memohon
Jauh ke sisi yang Maha Ilahi

Aku cinta padanya, aku jatuh padanya
Tapi adakah engkau bersifat memahami diriku
Yang jatuh tersipu menutup rupa

Aku jenis sifatnya memendam
suka jatuh menjadi tepu apatah lagi duka
moga engkau faham isyarat hati
bahwa aku sudah jatuh luluh untukmu


Bila aku ada
Maka carilah aku dan dampingilah aku
Jika aku tiada
Maka lupakanlah aku !
~sekian~
;)

No comments: