Tuesday, November 27, 2012

.When Will Autumn Arrive? (Entah)







Entah.

Entah berapa ratus kali dah aku tengok
500 day’s of summer ni. Entah. Macam tak pernah habis tengok. Invisible. Tengok macam tak nampak. Nampak macam langsung tak pernah lihat. Nampak? Tak kan? Itu baru kehidupan. Mereka yang dipinggir kini meminggir. Seorang pun tanpa tampak. Bayang mahupun batang hidung. Lagi lagi dicela.

“Ah kau, tak habis-habis!”

Macam mana nak habis? Kata ke aku. Kalau dah tengok macam tak nampak, nampak macam tak pernah lihat, apa kau ingat semua benda boleh invisible & nothing? Jangan cari aku, kalau hanya nak lihat satu senyuman. Aku tak jual. Sangat-sangat tak jual. Aku sedekah. Sebab tu kadang-kadang je kau nampak. Entah. Aku tak pernah fikir. Kalau-kalau kau cari aku. Tapi kat mana? Biar aku bagitau kau sejuta rahsia. Selain dari jamban mungkin kau boleh cari aku di bawah katil. Tapi entah. Aku dari dulu lagi alah pada debu. Jadi mungkin kau boleh cari aku di dalam almari. Tapi entah. Mungkin kau akan nampak gelap. Jadi, biar ia jadi. Tak payah cari-cari, lari-lari. Mungkin Tuhan dah nampak, tapi ya; Tuhan selalu nampak. Mungkin Tuhan dah sediakan appointment. Hari selasa, mungkin jam 9.30. cerah atau kelam? Entah. Mungkin di terminal.

Nanti kau akan tahu. Entah? Aku pasti.





No comments: