Saturday, October 8, 2011

.Cerita Pada Bidadari !





Tuhan

Terima kasih atas segala kurniaan-Mu
Atas segala rahmat-Mu
Atas segala kebesaran-Mu
Atas setiap hela nafas ini
Atas setiap saat para-normal pandangan
Atas setiap pendamping kehidupanku
Atas setiap senyuman bibir ini
Dan
Atas segala taman dalam hati.



Awak

Terima kasih atas sesaat bicaramu
Atas sesaat fikiran untukku
Atas sesaat
masa bercanda girang
Atas setiap pesanan dalam kehidupan
Atas setiap bunga-bunga api yang bercambah pantas
Atas setiap pelukan hangatmu
Atas setiap ucapan selamat pagimu
Dan
Atas setiap sayangmu, cintamu untuk diri ini


Tapi

Boleh tak awak janji jangan pergi?
Boleh tak awak belai saya sebelum mati?
Boleh tak awak senyum dalam setiap hela nafas ini?
Boleh tak awak masak bubur bila saya demam?
Boleh tak awak kita beromantis sehingga ke bulan?
Boleh tak awak?
Dan
Boleh tak awak teman saya tonton kisah cinta ini, nanti?


Saya sayang awak
Andai saya pergi dulu
Itu adalah sebab saya nak jumpa awak di sana kelak !

(Awak, saya pergi dulu ! ;’)
[P/S : Makan banyak-banyak tau ! ]

No comments: