Saturday, July 21, 2012

[REVIEW : TATU - Popcorn&Gigi]





* * * * *





[INFO] : Zine TATU ini menurut seseorang yang bernama POPCORN adalah sebuah certot-certot bodoh berunsur makian, perasan, sedih, rindu tanpa emosi poyo dan repekkan je.



" POPCORN "



Tulisan Lapan -
Ya, aku rasa. Taik keras berak batu. 
Tapi sekadar rasa yang tak pernah sama cuma lecetnya yang
sebekas!

Tulisan Sembilan -
Ya, tulisan sembilan adalah yang terpaling terkesan searang. Tulisan sebuah pengharapan.
"SEBAB, JAWAPAN AKU; SELAMA-LAMANYA"


Tulisan Dua Belas -
Ya, tulisan dua belas ada tulis,
"KARMA IS BITCH.I TRUST THAT. ENTAH KENAPA"

Aku pun rasa entah kenapa. Well, aku pernah rasa air I-SETAN-NIC tu tawar. Entah kenapa kan?


Tulisan Lapan Belas -
Ya, setakat ini, inilah tulisan yang paling shit sekali kerana di hujung sekali, aku ter-ber-lagu 'Where'd You Go - Fort Minor feat Holly Brook aka Skylar Grey". Kau tahu tak, lagu tu dah jadi anthem aku sejak seminggu lepas. Babi-kan?


Tulisan Dua Puluh Satu -
Ah, jangan sekali berfikiran nakal!


Tulisan Dua Puluh Tiga -
Ya, aku mengalami sedikit masalah pencernaan untuk menghadamnya.

"SIAPA YANG PATUT FIKIR NI?"


Tulisan Dua Puluh Tiga (lagi?) -
Dan aku benar-benar ada masalah mengira melalui mengeja. Dan kau benar-benar merungkai permasalahan itu. Taik!


Tulisan Dua Puluh Lapan -
Ya, aku harap aku kenal 'LAILA' itu. Tulisan Dua Puluh Lapan juga buat aku fikir, kau lebih hebat dari jangkaan, LAILA.


Tulisan Tiga Puluh Tiga -
Selain 'spoiler' yang tinggi yang dipasang pada Dark Knight Rises, perkataan "TO BE CONTINUED..." yang kau letak kat hujung Tulisan Tiga Puluh Tiga ni adalah yang terpaling agung 'spoil-nya'.


Tulisan Tiga Puluh Lima -
Sebuah lagi tulisan "A-HOPELESS-ROMANTIC".
Tapi aku suka!




* * * * * 




Bila dakwat printer kering dan bila dakwat pen tinggal berleluasa me-maharajalela;




- Aku dah ulas tentang Tulisan Dua Puluh Tiga tu, tapi Tulisan Lapan tu,
Aku selak balik, ah, taik! =.='


Terus aku tutup dan tidur. GIGI? Nanti aku bangun buat taik gigi, baru aku sambung.




* * * * *




Bagi aku, simboliknya nama TATU mungkin adalah kerana ia cuba disampaikan samaada secara terang lagi bersuluh atau terang lagi bersuluh yang kejap-kejap dimatikan cahaya supaya kita sendiri bijak untuk merasa asing bagi menerima dan diterima hitam atau putih atau lebih tepat warna yang boleh menyatukan kita, pink aka merah jambu. Aku percaya, ya, aku percaya!



* * * * *


salam ramadhan